Lets Exchange Our Links ~ Share Our Moments

Tuesday, January 4, 2011

Betul kan...

Semakin hari mendatang, byk benda yang kita perlu pk..btl x?? Kadang2 hdup menjadi terlalu rumit smpai terkial2 mencari jln penyelesaian... Semasa kita jadi baby, kita cuma pk nk makan, skit - nangis, kembung perut - nangis, sedu-diam x dapat cakap2, x suka susu - telan aje. Semua masalah kita waktu tu akan diselesaikan oleh mak n abah.. yelah kan, x kan lah jadi baby 3 bulan bleh bancuh susu sendiri n amik minyak Yu Hi cap Limau sapu kat perut sndiri bila kembung perut kot...hahaha terkejut mak u nanti :)


Adakah jadi baby x perlu wat keputusan?? 


Hidup masa baby sgt bahagia kan..hehe


When we grow up bigger n bigger, life start to change.. More and more problem will start to appear in our daily life..Btul kan kan kan.. and we need to find solution by ourself.. or maybe by helping from others.. masalah belajar lah, masalah kerja lah, maslah duit lah, masalah kawin lah, masalah keluarga lah, masalah kesihatan lah, masalah mental diri lah.. macam2 problem.. 

Tapi apa yg cuba saya smpaikan disini ialah semakin usia bertambah, masalah akan smakin bertambah, pengalaman akan makin bertambah sebab kita cuba menyelesaikan masalah kita. Dan persoalan yang paling penting adakah kita selesaikan masalah dengan matang atau tidak??? smbil lewa atau bersungguh2... tabah atau tidak?? adakah kita belajar sesuatu dari masalah yg kita dapat???

Bagi saya orang yang tidak pernah ada masalah atau tidak mahu masalah atau ujian adalah bermasalah. Allah menurunkan ujian dan dugaan kepada kita sebab Dia mengingati kita.. Dia sayangkan kita.. Dia membantu kita agar lebih bersyukur dan menghargai. Jadi jangan bersedih ok bila da problem... pkirkan penyelesainnya sebaik mungkin dan jangan wat benda2 bodoh yang dilaknat Allah k..(maksudnya jadi hangman/hangwomen..hehe)...nnti x pasal2 dunia x bahagia, akhirat sengsara..

Akhir kata...

Cukuplah Allah sebagai penolong dan kepadaNYA aku bertawakal...

1 comment:

FadzMeera said...

smakin kta meningkat usian, smakin byk kta blajar...smakin byk kta exlpore dunia skeliling

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

We Belong Together | Designed by www.rindastemplates.com | Layout by Digi Scrap Kits | Author by Hazrieyka :)